Tuesday, May 17, 2011

Mereka

Aku : Mak tanya ayah, dia nak baju size apa? Harituh abg nmpak Polo tgh buat sale. Baju cantik

Mak: Bang, ni ha Napi nak cakap

Ayah: Kirim salam je...

Mak: Dia nak tanya baju nak size apa la

Ayah: xxl!

Aku: Ok nnt abg carik.

Mak: Bang, nnt balik belikan mak handbag.

Aku: berkata dalam hati ( wahhh mak! )

Mak: Belikan bag yg tiga aud10. Yang kecik2 tuh. Bag yg mak beli dulu tuh dah koyak. Sayang. Kak Lang dgn nenek punya cantik lagi.

Aku: berkata dalam hati lagi ( huh? Bag 'australia' tuh ke?) Alaa mak takpe. Nanti abg carikkan Nine West. ( ye la, ayah Polo, mak Nine West lah)

Mak: Ala tak payah. Mak nak bag tuh je. Beli byk2 pon takpe. Nanti bole buat tukar2. Kali nih mak nak simpan semua.

Aku: ( mmg tatau nak cakap apa. Aku diam je terpinga2) Ok la mak. Nanti abg carikkan.

........

Mak dgn ayah are so sweet :)

No comments: