Wednesday, May 11, 2011

Kerna Dia


" eh ina aku beli jam guess aud30 je. Dalam rm90. Murah"

"mana tengok?"

" ni haa "

Emak tiba2 bersuara,

" laa macam nih rupanya jam gas. Puas mak pikir macam mana kau nak letak tong gas kat jam. Ingatkan jam nih guna gas utk hidup "

Its funny. I know.

Tapi, tu la mak aku.
Mungkin dia tak belajar tinggi.
Mungkin dia duduk rumah je.
Mungkin dia tak tau jam guess tuh apa.

Aku tetap kagum dgn dia

Pernah suatu masa tuh aku tgh sedih
Tgh tak tau nk carik arah
Otak keliru, buntu

Aku call dia

" dah jangan sedih, nih semua setan nih. Pegi baca Quran!"

Aku terdiam.

Ya Allah.
Aku bersyukur sbb kau telah kurniakan aku
Seorang ibu seperti ibuku
Walaupun duniawi baginya tiada erti
Dia ada kelebihan yang di lua jangkauan minda ku

SubhanaAllah. Mmg ada sebab mengapa wanita sahaja mampu menjadi ibu.

SubhanaAllah.

Ps: looking at those children, having fun enjoying their childhood, it reminded me of my mom. Love.

No comments: