Wednesday, December 17, 2008

Pelantun bola di dinding

Get the meaning? Bukan 'DING DANG'. Bukan jugak 'JOJO'. 'TORA datang lagi' pon bukan. Inilah aku! hehe

Tak dapat lagi? Ok Ok. Nih aku cume nk habaq pasal aku dan squash la. Since aku still tak prepare nk share citer2 tak best pasal aku, baek aku sumbat dulu korang dgn citer2 yg bole menaekkan lg saham aku yg sememangnye sedang melambung2 walopon ekonomi dunia skarang nih tak stabil. Ewaaaaahhhh

Camne aku minat squash? KL '98 Commonwealth Games. Aku dok depan TV pastuh nmpk Nicol David pkol bola kt dinding. Aku kagum! Aku terkesima! Aku takjub! Walaupun dia tak berjaya memenangi pape pingat mase tuh (kalo aku tak silap), tp dia lah yg bertanggungjawab menyebabkan aku ternoda untuk meloloskan diri ke dalam kancah arena ini. Since before that I was so in love with badminton and quite good in it too, so takde la jadik masalah ntok aku maen squash nih. But the only problem was, it's hard to look for the court. Ye la, aku nih bukannye org KL. Kat sane melambak la facilities ntok nih sumer. Jadi, mcm budak2 kreatif laen buat, aku gune shuttlecock n pkol kt dinding rumah aku. Wah, gaya seperti Ong Beng Hee pada ketika itu!

Penampilan aku dalam sukan ini menjadi lebih serius mase zaman sekolah menengah aku. Ade Squash Court beb! Apa lagi. Maen la puas2. Dan bermula dari situ la, aku terpilih as the state representative. Dari Form 3 smpai Form 5. So dapat lah jugak aku jamah nk maen kt MSSM. Selalu lah jugak nmpk Low Wee Wern, Delia Arnold, and a few more our pemaen2 squash remaja. Aku takde la hebat sgt smpai tergolong dalam group diorang. Cukup la sekadar untuk mencari pengalaman dan meluaskan lagi kenalan.

So smpai skarang lah aku still maen squash lagi. Kat sini aku maen ntok uni. Enviroment die lg berbeza. Maen dgn mat salleh sumer, bergaul pon dgn diorang berlatih pon dgn diorang. Byk la lg aku blajar. Aku pon kt sini jadik 1st player ntok team aku. N kalo mase nk lawan the opponent tuh, diorang mule2 mesti tgk aku mcm tak layan jer. Ye la, aku nih badan kecik, nk compare dgn diorang, mcm pokok pinang dgn pokok bunga ros yang kembang mekar merah berseri2. Wah, tanak kalah! haha. Tp, bile dh lepas maen, sumer nye puji game aku.

"U are just like an A grade player mate!
I enjoyed watching your games very much!"

Kembang semangkuk la pungkoq aku :P

Anyway, nih ade siket gmbar mase aku maen ntok MASCA NSW mase National Conference and Games (NCG) this year. Owh, ntok game nih, sumer pelajar M'sia kt Australia from different states yg join. So basically, M'sia lawan M'sia, tp uni laen2. Tuh je la for this time. N if korang berminat nk maen or nk blajar, jom! aku bole je tolong siket2. hehe. Ikut kesesuaian mase jugak la. Best dowh game nih! Rugi tak try...

Thorn among the roses. What more can i say? hehe
Merekalah supporter2 aku mase game arituh. Time kaseh ye dayang2 sekalian :P

Nih mase malam penyampaian hadiah tuh. Masquerade Ball.
Ketika kami bertopeng

Tadaaa... Putera Raja dan bibiknya!

Meja ktorang on that nite

Hanya mampu tersenyum

Picture speaks louder than words

Kluk! Aduih, sakit gigi aku

The team; The Champion; The New South Wales

Ok la. Since cik kak nih pon antara supporter2 aku yg paling bersemangat, so nih konon2nye kredit ntok die jugak la. So korang rase sape cik kak burung hantuh nih? Jawab jgn tak jawab!

8 comments:

mushroom said...

salam..wah nmpk meriah sume gmbr2 tu ek..lg 1 kmu ni mmng thorn among the roses la..x gitu bgai dkata..hehehe.. (^,^)

chareli said...

wah congrats on the squash MATE!

Tonka d' wombat said...

clap2 utk kehebatan anda d gelanggang!!!!!!!*ikhlas nih* =) walopun secara keseluruhannye bnyk part yg suke memuji diri sendiri secara berlebihan...tp xpelah sebab ade jg unsur2 kebenaran...

cuma...perumpamaan yg x bley blah:
'ibarat pokok bunga ros yg kembang mekar merah berseri2'!!!
(hek ele...paling lama tahan pun 2weeks ajo, lepas tu tros jadik
ibarat 'teratai layu di tasik madu') =P

p/s:
kalo sy menyaksikan sendiri kehebatan anda beraksi di gelanggang, confirm trossssss kalah sume set kan???? ala2 x bole pegang racket properly & x mampu nk concentrate tuhh...huhuuu...merasaaaa la kannn (^_^)

*wah2!! sy rasa anda sudah ade peminat barulah di blog ini...tahniahh2!!! =P

thepretender said...

mushroom:
thanks! *malu2*




chareli:
OMG! u can understand MALAY!!!
haha.
go org MUAR!



snazz:
komen anda mmg suke mencetuskan kontroversi! ala2 MEMEY sgt!
ops

haha! nk gune bunga tahi ayam tak bole sbb saye nih wangi :P
ok la..tukar bunga ros merah PLASTIC mekar berseri2. *matila PLASTIC*

amboi2. meh la dtg tgk!
konfiden nih org tak concentrate.
haha

anda jeleskah?
lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tonka d' wombat said...

1)apa yg kontroversi sgt pun tataw la kan??? samakan dgn abby abadi voley?
*KU TAK SANGGUP DILABEL MEMEY OK!!*

2)eh bukan mmg plastic ker??? hohoh!!! tp bunga ros ori mahal kowwtt...=P

3)mmg confirm x leh concentrate!!! percayalahhhh (^,^) guaranteed 100%

4)haiyoooo...kt sini pun kena terjah ker??? cukop la dh 3hari berturut2 kena terjah ngan krew melodi london...
berbaloi ke nk jeles?????
ade sebab ke nk jeles????
*kumbang bukan seekor yer* =P

Anonymous said...

perlu ke dating kat blog?

thepretender said...

snazz:
1. tuh diaaaa!!!

2. tuh dia diaaaa!!!

3. tuh dia dia diaaaa!!!
*rest skejap amek nafas*

4.bunga pon berkuntum2!
*ops*





zarilrazak:
perlu!

Anonymous said...

matilah bungan berkuntum2...
haruslah ada yang sentapppssssss!