Friday, December 12, 2008

Aku masih lagi berfikir

Fikir? yes, fikir. Banyak sgt yg aku nk fikir. Pasal tu lah, pasal nih lah! Haih... Sang cendekiawan pon tak berfikir sebanyak aku fikir nih.

Mcm nih la aku kalo berfikir. Kening mesti ternaek. Konon dulu nk tiru Ziana Zain. Haaa... mmg jadik la jugak. KAN?

Satu perkara yang jadik masalah aku, aku suke pikir sorang2. Aku tak share. Bukannye kedekut. Tp, biasenye ape yg aku pikir tuh, perkara berat. Kalo orang laen tau, sure tak mmpu nk tanggung. Aku nih bertimbang rase. Biarlah aku lawan sorang2. Kalo Superman bole, mengape tidak aku?

Tp kadang2, ade jugak la aku share. Kan org ckp,

'sharing is caring'

Tak gittew? Haha. Tuh kadang2 jerk. N tuh pon kalo bende tuh ade kaitan dgn mereka2. Kalo tak, mmg smpai bile2 la org tataw.

Nak cakap aku nih misteri, takdelah semisteri nusantara tuh. Nak cakap aku nih poyo, takdelah se poyo mereka2 yg poyo tuh. Lg la kalo nk cakap aku nih lampi (LAMbat PIkap), haihhh... aku nih pure2 innocent jer! Kalo tak pure2, tak 'thepretender' la kan?

I'm complicated? Yes, i guess that's the correct term to describe me. Maybe it would sounds more correct if we add the word 'super' before the last adjective. NO one has ever understand me well except my mom. Not even my close friends. (mintak mahap ye kawan2).

Pelik bukan? Eventhough most of my time are spent with friends, MAK jugak could understand me the best. Naluri ibu. Kasih sayang ketika melahirkan yang membezakan segalanya. MAK mana tak sayang kan anak?

"Walau sekeji mane sekalipun anak itu,
seorang ibu masih mampu mengaku dengan bangga itu anaknya"


Takjub? Usah begitu. Ibu kamu semua juga begitu. Semuanya tergolong dalam kategori yang sama. Mungkin dengan penambahan dan pengurangan pada aspek tertentu, namun semuanya akan tamat pada pengakhiran yang sama. Percayalah.

Ok. Aku tipu la kalo kawan2 aku tak bole nk paham aku. Mereka jugak la sebenarnye yang banyak membantu. Susah senang semuanya bersama. Alhamdulillah, aku dikurniakan kawan2 yang terbaek.

Yang mampu menjadi perangsang dan pemberi semangat!
Yang mampu menjadikan aku kuat kembali setelah lemah dibantai badai!
Yang mampu berpura2 gembira agar aku puas hati!
Yang mampu menahan perasaan dengan sikap sarcastic ku!
Yang sanggup menadah telinga, menyumbang suara, dan memberi tunjuk ajar!
Dan yang paling penting,
Yang sanggup menerima aku
sebagaimana AKU.
Kamu semua kawan2 TERUNGGUL!

Tak perlulah aku nyatakan satu persatu sbb aku tau, kalau dah dinamakan kawan, mesti kawan tau sape tuh kawan. Btol tak kawan2? Terima kasih sekali lg. Semoga KEUNGGULAN ini akan kekal selamanya.

Ok, gmbar nih aku nk hadiahkan buat korang semua. Sweetkan? Begitulah kite semua :)

10 comments:

ARNI YUSNITA AHMAD said...

wah comellnye, ape nama binatang belah kanan tu? Amacam result dah kuar? sume ok kan?tak balik msia ke?

ExtraTerrestrial said...
This comment has been removed by the author.
ExtraTerrestrial said...

sambil2 taip komen ni, sambil2 dengar ko azan. macam pure suci je.

tapi bila terkenang la ko bila mode bertanduk, adoyai..sabau je la aku.

turtle itu aku ingat la.berejam jugak nak heret diri keluar dari kedai itu dan membuat keputusan (oh, ayat terbalik dan aku malas betulkan)

comel je kan yg gigi dua tuh.mcm ko pn ada jugak.eh, ko upenye..

ngeh ngeh ngeh.

aku sedih2 sbnrnye. (ok la.ko akan ckp banyak nye sedih aku..,whtever)..sedih sbb ramai keluar hall (please jgn tinggalkan remark2 pelik okeh)...

tp lega la.bila tahu ko stay...tp...aku kena sacrifice ke amanan sket la.keh keh keh...

tp ape ape pun, ko kantoi jugak dgn aku skali kan.tho tak tahu detail tp still, kantoi jugak kan kan kan..ngeeee....

ok.aku dah hijack komen section menjadi posting aku sendiri di sini.wkakaakaka.

ps: glad to be ur friend.glad to know u.and thank you too.

MORIBAYU said...

wahhhhhhhhhhhhhh
chumel la tupai from ice age tu
mana dapat ??
:P

thepretender said...

arni:
yg kanan dalam gambar or yg kanan org melihat gmbar? hmmm.. katak dan tupai? :P
result ok ok jer! mmg tak sabar nk grad jugak! 3thn lg! huhuhu
balik! mesti balik! m'sia tmpat paling best!!! early jan nnt. hehe
wah byk sungguh sokalansss... :P



fatin:
-aku mmg suci,kesucian aku masih terpelihara.
-turtlr tuh mmg mmg berejam mase nk beli tuh! haha
-bende tuh chomel? same mcm aku? wah tq sbb ckp aku chomel! aku tau ko mmg ikhlas
-sedih sape kuar nih patin? :P
-lega aku stay? cover up jetuh. still tak lega jugak kan? hehe
-kantoi! dang!!!mane ade????
-wah, nk feeling2 aku copy komen ko pastuh tros publish jadik new post aku ke? hahaha
-friends forever!


Muhammad:
hehe. tupai tuh roomate punyer. pinjam skejap ntok photoshoot nih jerk :P

MORIBAYU said...

apa ???
apaaaaaaaaaaaaaaa ???

pinjam ??

hahahahaa
x-per still cute

ye ke pinjam nie ??
or diculik ??

thepretender said...

hehehe...

tak mmpoo nk beli, so pinjam la :P

confirm pinjaman tak berinterest :p

Tonka d' wombat said...

chomel si turtle tue..*laki pun simpan soft toys ker?*

alhamdulillah la result ok...=P congratz...apesal x sabo nk grad?? life as a student la paling best..x yah pening2 nk pikir pasal future...(^_^)

*takpe...sume org pun ada kepelikkan masing2*

thepretender said...

soft toy tuh universal cik kak oi!
:P


result tuh bole la.. bole bole jerk..
no comment
of coz tak sabo nk grad! lame kot nk bertape kt sini.. huhu tak sanggup :P


wah wah.. nih pelik tang mana tuh?

nazdrol said...

well...you are right about mother....thats why there is "no gift to your mother can ever equal her gift to you" (which is life)