Monday, September 8, 2008

Lelaki bunting


Alkisahnya, sedang saya tension menyiapkan lukisan design saya untuk dibentangkan dalam masa kurang 24 jam, saya telah membuka akaun friendster saya yang sudah lama terbiar. Mata saya tertumpu di ruangan buletin bagi memastikan adakah sebarang announcement yg berkaitan dengan diri saya. Dengan tidak semena-mena, tangan saya terclick pada satu artikel bertajuk 'Lelaki bunting'. Tajuknya sahaja sudah menyebabkan rasa ingin tahu saya semakin berkobar-kobar. Tanpa memikirkan assigment saya yg masih lagi tertunda berserta quiz 12% yg bakal menjelma pada jam 9pg nnt, saya gagahkan kudrat saya untuk membaca kisah yg tercatat di ruangan tersebut. Dan sesungguhnya, saya ingin berkongsi juga kisah tersebut buat tatapan dan pengajaran kita semua bersama. Ingatlah, di kala Ramadhan al-Mubarak ini, janganlah kita menjadi leka dengan godaan dunia semata-mata....

Seorang lelaki yang badannya gendut naik keretapi. Penumpang pada ketika itu sangat penuh maka lelaki gemuk itu terpaksa berdiri. Tiba2 die berasa ada yang menyonggolnya lalu lelaki itu pun melihat ke belakang. Ooo… ada seorang ibu hamil sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka lelaki gemuk itu bertanya…


Lelaki Gemuk :Hai, akak bunting ya?
Ibu Hamil : Takdelah! Sudah tahu tanya lagi. (kata wanita itu yang kesal dengan cara lelaki tersebut bertanya).
Lelaki Gemuk : Isinya orang ya kak?
Ibu Hamil : Ya! (dengan nada bengang lalu dia pula bertanya), Encik pun bunting ya?
Lelaki Gemuk : Ya! Hahahahaaa!!!
Ibu Bunting : (kerana berasa jawapan lelaki itu tidak sopan, die pertanyaannya), Isinya orang ya?
Lelaki Gemuk : Bukan, isinya anak gajah! Hahahaa!!
Ibu Buting : (Terkejut, lalu ketawa juga, hahahaa)
Lelaki Gemuk :Laa kenapa akak ketawa?
Ibu Bunting : Oh isinya anak gajah ya, patutlah belalainya terkeluar. (sambil menunjuk seluar lelaki yang lupa dikancing)

Gembira? ya, saya gembira! hahahaha

8 comments:

Wanpetunjuk said...

Salam....kahkahkahkah...aku ingatkan betul2 lah tajuk tu td yang lelaki bunting...ghopenye idok...kabare??

Mcm mana puasa kat sana...harap semuanya baik sahaja...

thepretender said...

w'salam.. hehehe.. mase awal tuh pon terkene jugak.. so, same le kite :P
idop?? maken tension! byk sgt keje..

pose ok jer.. lg cepat dari m;sia.. meh aa dtg sini.. bole pose sesame :P
hehe..

Anonymous said...

wahahahaha...
i was laughing smp jatuh kerusi..
hohohoho

thepretender said...

hehehe..
sure tros segar kan??
dapat bende nih pon mase tgh studi n mengantuk..
lepas bace je tros terbeliak bijik mate :P
ngehngehngeh

mushroom said...

he3...kurng asmnyer entry..anyway dpt gak mengurngkan stress ku ini dr mengingati class dr.palavi..=)..

thepretender said...

hehehe...
yg penting in the end kite sumer happy. bak kata pujangga;

'laughter is the best medicine'

btol kan dr palavi?
*mcm knal je kan :P *

mushroom said...

sori trtulis name one of my lect, doctor palavi..of course u x knal die tp skali blaja ngan dier the rest of ur life msti xkn lupe..=)..anyway this entry really help me to reduce my burden for these few days..he3..trbhak2 gelak..x sabar2 nk bgtau kwn2 citer lucu ni..=P

thepretender said...

hehehe..
its ok.. nk tulis name semua lecturer pon x pe :P
sebarkan2 la kalo ianya dapat memberi keringanan ketika tensen belajar...

p/s: still tertanya2, siapakah gerangan si mushroom nih...